Missie
Waar staan we voor?
We staan samen voor:
- een integraal cultureel aanbod
- in een vitaal en onderscheidend Thorn
- met een uitgekiende balans tussen wonen, werken en
recreëren
Visie
Waar gaan we voor, wat willen we bereiken?
We willen in gezamenlijkheid
en integraal het cultureel / historisch verhaal van Thorn presenteren aan de
inwoners, de recreanten en de toeristen. We gaan daarbij voor kwaliteit,
authenticiteit, beleving en bovenal betekenis.
Kernwaarden
De
kernwaarden van Thorn zijn onderstreept.
Kwaliteit
Deze
wordt bepaald door de gast die Thorn bezoekt en de waarde de hij of zij aan het
bezoek toekent. Het wordt hier benoemd om te onderstrepen dat we eerder voor
kwaliteit kiezen dan voor kwantiteit (massa).
Authenticiteit
Beleving
is een thema dat vaak terugkomt in de recreatie, maar dat ook te vaak negatief
wordt geassocieerd met een maakbare omgeving (denk bijvoorbeeld aan De Efteling
of de Outlet). Wij kiezen er voor Thorn te tonen zoals het in de kern aanwezig
is.
Geen opsmuk.
Beleving
In
de positieve bekentenis. Het prikkelen van zintuigen. Mooie dingen zien,
prettige muziek horen, naar aansprekende verhalen luisteren, lekkere gerechten
proeven et cetera. Gewaarwording in de volle breedte.
Betekenis
Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant
voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden;
het vertelt
een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De belangrijkste
vraag voor Thorn in de betekeniseconomie is: Hoe kunnen we bijdragen of meer betekenen
in het leven van onze gasten of bezoekers?.
Met welke themas voelt men zich
verbonden en hoe kunnen wij daar bij aanhaken? Denk bij Thorn bijvoorbeeld aan
een
thema als vrouwenemancipatie.
Kortom
samenwerking en samenhang.